http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


29 juni 2016

Orange eller turkos

Jag skulle bara klä om stolsdynorna som blivit slitna men lusten att förändra tog över..


Orange turkos kombination har jag alltid haft i denna köksdelen och den trivs jag med. Plockade fram 2 olika uppsättningar från tyghyllan men kunde inte bestämma mig för en av dessa. Ställde frågan på instagram och fick olika val dock en del kännde samma som mig, båda orange och turkos. Även om jag har ganska fria uppfattningar känner jag inte för att använda 2 olika färger och mönster på ett och samma fönster :)

Då kom jag på att jag har bytt till mig 2 längder med Marimekko tyg Max ja Moritz.
Det tyget har båda färger jag vill ha och är fräsch, varm, glad och harmonisk.


Stoldynorna ska kläs i turkosa enfärgat tyg. Det passar fint ihop med de tapetklädda skåpen till höger. Vad som känns något konstigt är att ha så mycket gardin i köket. Tidigare jag jag haft korta gardinlängder eller gardi kappa. 
Jag tror att vi kommer trivas med valet , ett tag i af . 
Så orange och turkos :)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]