http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


12 feb. 2012

Lappa pastell..

Lappteknik i sina enkla former är i min smak..jag är inte så mycket för stjärnor och sånt..



Blommiga rutor eller ränder gillar jag


 Lite uppdatering i tyghyllan ..


Ha en härlig vecka...

17 kommentarer:

Helena sa...

Håller med dig!!! Pastellerna är dessutom helt lovely:)

Retroknappen sa...

Vilken tyghylla du har!! Jag blir avis! : ) Ja inte på själva hyllan utan på alla tygerna! ; )

Unknown sa...

WOW, dette var fint, nydelige pastellfarger. Jeg drømmer om å være i syrommet ditt, så mange fine stoffer, ha en fin kreativ uke som kommer, klemmer fra Wilhelmine

Maria sa...

Det blir jättefint! Synd att jag saknar tålamod men nu är symaskinen ivarefall framplockad :)

Anonym sa...

Guuud vad mycket tyg. Är man fortfarande rädd att sätta saxen i dem när man har så många?!

TinaF sa...

Oj! FOR en stoffhylle!!
Blir jo glad bare av å SE på den jo :)
Heldiggris!!!
Ha en fin-fin uke!

Lotten sa...

Superfint lapptäcke i underbara färger! Jag håller nog med dig om lappteknikerna.... men nu när jag skall gå kurs i lappteknik lär jag pröva alla sorter som finns ;-) Det viktigaste är nog färgsammansättningen och mönstrena.... det får inte bli för plottrigt eller spretigt och absolut INTE för murrigt för min del.
Din tyghylla är helt underbar... som porr för tygnördar :D

Kraam Lotten

siri ore elle sa...

Hei på deg!!!
Nydelige farger i de fineste kombinasjoner!! Kjempefint!
Misunner deg den enorme stoffhyllen full av de fineste stoffene!! For et utvalg og så ryddig og fin!!
Takk for du var innom meg:-)))
Fin ny uke til deg!!

Klem

Stickstugan sa...

Vilka härliga tyghyllor, jag skulle bo där :) Jag håller med att enkla rutor och ränder är snyggt när man sy lappteknik. Det är tygerna som gör "det".
Lotta

Maria på tid och rum i Årsta sa...

Jättefint. Jag tycker också det är snyggast när det inte är något direkt mönster i lapptäcken.

Re-dizain sa...

Tack alla snälla och underbara ni för era kommentarer, dom gör mig så glad!! Ja, håller med det är färgen och mönstret på tygerna som gör "det" ;-)

Maya sa...

Skoj! Jag har oxå precis bloggat om mitt nya lapptäcke. Mest imponerad blir jag ändå av ditt sortiment och ordning&reda bland tygerna! Det riktigt tar i magen, så fint är det!

Ragnhild sa...

Underbart med så mycket tyger!
Var kommer kotyget från? Nutt eller gammalt?

Re-dizain sa...

Ragnhild , kotyget är en gammal rullgardin från 70-talet.. visst är den fin:)

Ragnhild sa...

Superfin. Har du nåt kvar av den?

Re-dizain sa...

Tyvärr så använde jag hela rullgardinen :(

Ragnhild sa...

Typiskt =)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]