http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


15 feb. 2012

Loppisfynd, Signe Persson Melin, Stig lindberg pastell mm

Jag har dragit ner ordentligt på mina loppisbesök pga tidbrist men idag blev det en loppisrunda och en hel del loppisfynd. Mycket dåligt med tyg är det numera överallt , tur att jag redan har så mycket ;-)


Fyndade en del fin, fina saker vissa skall jag behålla och vissa skall bytas eller säljas. Skålen Roulette har jag aldrig sett in live tidigare, någon som har andra delar? Signe Perssons tekanna är ganska poppis men jag har mina favoriter från Cathrineholm så den skall nog söka ett nytt hem. Gefyr Pastell 52 gillar jag och den  är i samma ljusblå färg som en av mina LG kannor. Glas från Åfors i mycket vacker violett färg kunde jag inte lämna bara och de andra stora kristallglas är så vackra och det är hela 8 st av dessa.  


Ett par Borås gardiner i nyskick och ett ställ med bestick Kombi designat av Kristin Granath för Boda Nova kunder jag inte lämna heller.

10 kommentarer:

precis en sån sa...

Oj det var inga dåliga fynd och du hittade ju även texti!

Stitchordie sa...

Mycket fina fynd! Ska kastrullen säljas? Gefyr är underbara.

trillivippa sa...

Riktigt bra utdelning på en loppisrunda! :)
De små lila glasen var riktigt tjusiga. :)

Sophie sa...

Både Gefyr og krystalglassene er fantastisk fine:)

Lybtar sa...

Så många fynd på en runda, det var längesedan vi lyckades med så bra utdelning. Grattis.

Emma sa...

Vilken härlig blogg!
Lägger direkt till i länkarna på min blogg.
Ha en trevlig fredag!

Lilian sa...

Vilka fina fynd! Jag brukar också gå på loppis och fynda,
Numera är det svårare att göra just fynd, framför allt av intressanta tyger men även fina glas. De vackra glasen från Åfors har jag också, just nu har jag små värmeljus i dem. De ska ju användas och inte stå på hyllan och likör är inte något som intresserar. Återkommer gärna till din blogg igen!

TUSEN VASER sa...

Härligt fina fynd!!!

Basilica sa...

Ett tag sedan jag besökte din blogg, men här är massor med nostalgi som vanligt :-)

Maria på tid och rum i Årsta sa...

Kul med lite utdelning även om det är tunt på tygfronten. Den gula grytan gör ju en alldeles lycklig! :)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]