http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


14 aug. 2009

Mina samlingar, Lönborg, Cathrineholm, Arabia, Ira plåtburkar

Nu har jag gått igenom mina samlingar, dom som jag absolut inte vill bli av med! Och här kommer samlade bilder på dessa...


Enjoy!!!


Absolut 1:a plats: Lönborg Laurids plast- och plåtburkar, brickor, coasters mm. Många designade av Lena och Al Eklund.




Ira Denmark plåtburkar, brickor och coasters. Många designade av Anita Wangel och Ethel Von Horn.






Erik Kold burkar:




Cathrineholm emaljerade grytor, skålar och kannor:




Arabia emaljerade grytor och kannor:






Min favorit kastrull med Acapulco mönster från Villeroy Boch.


9 kommentarer:

Lotten sa...

Uj, uj, uj... ingen dålig samling heller;-) Så mycket fint du måste ha hemma...

Kram Lotten

Hello sa...

Det var ingen dålig samling det! Hur får du plats?

erry sa...

Wow, är grymt imponerad av din IRA-samling! Jag har påbörjat en samling nyligen och är ju lite avis på alla dina fina saker måste jag säga!! ;) Har du samlat länge?

Re-dizain sa...

Lotten: du får väl göra ett besök och kolla:)
Hello: Det är det jag inte har, plats, menar jag...alla mina älskade prylar tar över hihi.
Erry: Jag har samlat på Ira senaste deceniet. Det blir dyrare och dyrare för varje år men...

Sara sa...

Vad skönt att du är tillbaka och visar dina underbara saker...

Brigg sa...

åå..du har så mye flott!! fantastiske samlinger!

Anonym sa...

Lite väl överflöd..

hatte och matte sa...

Hejsan hejsan igen!
Nu såg jag i din samling att du har något som heter Cathrineholm, jag har en blå kanna som ser på pricken likadan ut som din röda i mittenraden. Kan det vara dte jag har också? Min är omärkt.
Mvh:
Camilla

Anonym sa...

WOW.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]