http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


27 feb. 2011

Projektet kök genomfört

Det blev inte som jag tänkt mig utan det blev så här ....

 Tyget som äntligen kom till användning är traderafynd för något år sedan. Det var en dubbelsydd gardinkappa, helt ofattbart eftersom tyget är kraftig bomull. Jag är mycket för dagsljus så visste från början att gardinen blir annat.Läckert va?Gardinerna här nedanför har jag haft i tyghyllan i många år och äntligen nu kom dom upp:)

Porslindelar som ni ser på bilden ovan är nya i samlingen och delvis kom från Frankrike(e-bay) och delvis tradera. Jag bloggar snart om dessa.
Färgskalan här nedanför hade jag tänkt mig från början men det får bli en annan gång:)

Älskar dessa handvävda trasmattor som jag fyndat för ett par år sedan och dessa söta gardiner med mönstret Rosenblom från 60 talet. Tyvärr så blir det helt fel ihop med mitt köksgolv som är tråkig plastmatta. Jag får vänta tills drömhuset med gamla trägolv dyker upp:)
Önskar er fortsatt fin helg...

21 kommentarer:

Unknown sa...

Åhhh, jeg ble helst forelsket i kjøkkenet!
*sukk*

Unknown sa...

ÅÅÅ, så fint det ble. Fantastiske fargevitaminer;))

Ulrika på Leta retro sa...

Grattis till ett jättefint och jättecoolt kök! Du är jätteduktig!

Lotten sa...

Åhh vad fint det var! JAg har ju alltid älskar rosa-orange färgkombinationer men nu är jag helt vild! Det poppar upp sådana fina färger överallt nu.... Inte bra för min plånbok ;-)

Ditt kök är i vilket fall helt i min smak! Där skulle jag kunna tänka mig att ta ett glas rött :o) men jag förstår vad du menar med trasmattor och trägolv.... det är nåt visst!

Kraam Lotten

Sabine sa...

wow! Vilket sprudlande kök, helt underbart :D

klockarbarn sa...

Ser otroligt härligt ut. Stort kök ser det ut att vara också. Avis!

Fiff sa...

Vilket ljuvligt tyg!

YvvePyvve sa...

Jättehärliga färger! Man blir glad av att se ditt kök :-) Kattgrytlappen gillar jag skarpt :-)

/YvvePyvve

Hildemiho sa...

Wao for et fantastisk kjøkken! Jeg ble helt forelsket!

Sonja frå Sunnfjord sa...

Hvilken fargeprakt! Må være en glede å komme hjem til dette flotte kjøkkenet:)

Mimi sa...

Vad fint det var!! Speciellt jag gillar dina söta gardiner !! KAWAII---------------!!!!!

Randiga Tråden sa...

Tyget på väggen är kanonfint allt det andra också, kramar en söndagkväll till dig.

Ewa sa...

Det går ju att måla platsmattegolv, det gjorde vi ju i mios rum o det funka hur bra som helst o billigare tills man har råd att lägga in trägolv!

Unknown sa...

Herlig med slike farger. Kjøkkenet blir fint å møte våren og sommaren i. :))

Christin sa...

Åh så härligt med fina färger och mönster !

Anonym sa...

Wow!!! Färgglatt och helt underbart! Linda.

Linda sa...

Superfint! Och tyget på väggen är ju helt underbart :D

Ann Granlund, textiltryckare sa...

vad fint du har. tyget på väggen gör mig gröööön ....

Gila sa...

Acapulco servisen är underbar!

Petra / Popetotrora sa...

Riktigt snyggt och färgglatt! Jag fullkomligt älskar tyget på översta bilden!

trillivippa sa...

Vilket härligt, färgsprakande kök!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]