http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


25 feb. 2011

Färgstark eller färgsvag?!

Ibland undrar jag om jag är verkligen färgstark som omgivningen säger...själv är jag övertygad att jag är färgsvag...kan inte motstå...det är väl en tolkningsfråga :)

Nu fixar jag om i köket och till en början hade jag tänkt mig lite mildare nyanser av rosa, grön och gul men det blir rena motsatsen och i stilen med bonaden "sockerkaka recept" designad av UllaS på 70-talet...Visar bilder så fort jag städat bort allt bröte som blir när jag är i gång:)

Det blir en del saker till salu. Noas karamelliga spis som jag renoverade för några år sedan, hon har slutat leka med den.. funderar på att lägga ut den på tradera ..här i bloggvärlden är det väl inga intresserade? Tror att det intte vara så dyrt att frakta med schenker.

Nu skall jag fortsätta med köket innan fredagsmys.
Ha det bäst ...

9 kommentarer:

Skjerstad sa...

Elsker den fargekombinasjonen :Lilla , oransje :)Vakkert stoff bilde !

Ønsker deg en fin helg :)
Klem fra Janne

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Vilken underbar bonad! :)

Randiga Tråden sa...

Din Ullas är ny för mig, färgen är bara så fin. Kramar

Maria sa...

Ja, jag är nog också både färgstark och färgsvag jag =)

Kiiromi sa...

Fina färger och spisen är såå söt, har dock redan en här hemma.

Fick tyget idag och jag är superglad, det är verkligen heeelt underbart! Tack!

Trevlig helg! Mia :)

Lotten sa...

Jag är nog oxå både färgstark och färgsvag ;-) Underbar bonad i mina favoritfärger... Trevlig helg!

Unknown sa...

Fargesterk og fargesvak her også ;o)

Så nydelig det første der altså!!!
Jeg må si jeg har beslutningsvegring angående de flotte stoffene dine :o)
Jeg skal se mer på det i helgen.

Håper helgen din blir strålende!!!!

La luz del norte sa...

Hei, hei! Håper du har en fin helg! Jeg har en award til deg her: http://solrosa-solrosa.blogspot.com/2011/02/stylish.html

God kveld og søndag!

klem fra Solrosa

erry sa...

Den där bonaden är urläcker! Jag ser fram emot att se hur köket blir efter din förvandling. Spisen skulle jag gärna köpt, om jag hade haft barn. Känner mig lite för stor för att leka med den.. :)

Kram

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]