http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


7 dec. 2010

En katt av Gino Manca + Amanita gräddkanna

och en Wallendorf vas med gulddekor fyndade jag idag på stan...



Katten blev jag förälskad i och köpte den trots en  skada i örat..Amanita  gräddkanna Upsala Ekeby sliten i gulddekoren annars naggfri och så rar ...  vasen från Wallendorf har så vackra gröna toner som också väckte måste ha känsla fast den inte är i min stil..


Dessa glas köpte jag i lördags och tror att det är Monica Bratt Spiral men är inte säker...Någon som kan identifiera dessa?
Ha en bra tisdag kväll...

8 kommentarer:

Mina dagar sa...

Du är en så duktig sakletare;) Katten var cool och glasen...åh, såna vill jag också ha!
Finns det många loppisar där hos dig? Här finns det en hel del så som:
Erikshjälpen, läkarmissionen, Myrorna mm mm.
För mig är det som terapi att få smyga runt där bland alla hyllor och spana! I dag hittade jag några saker till;);)
TUSEN TACK för att du svarade på min fråga!!! (Lättare om det hade stått ett namn på tavlan)
Må så gott!
Kram Eva

Randiga Tråden sa...

Katten så söt, vad gör det med en skada, det brukar ju kattöron ha. just nu väntar jag med spänning på en annan katt. Kram Brittmari

Helena Ljunggren sa...

Katten var ju bara för söt :)

Furuheim sa...

For en fantastisk blogg. Glad jeg fant veien hit:)La meg til som følger. Katten var kjempekul:)Ha en fin dag

Randiga Tråden sa...

Tusen tack för den jättefina katten ska visa den när jag har skruvat upp den. Kram Brittmari

Herr Movarp sa...

Ja, jag vet var glasen kommer ifrån :-)

Det du har där är en mindre variant av Snoddas-glas från Gullaskruf (selterglas?), jag har nåt sånt i ametist-färg! Ska du ha kvar dem eller kan du tänka dig byta bort dem mot nåt skoj? Jag skulle kunna tänka mig ha 6 st, tror jag har två nu, så då skulle jag uppnå mitt mål!

Snygg duk förresten, hälsa Kerttu från mig ;-)

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Vilka glas! Jättefina :)

Gillar katten också, synd på örat men tur att någon har limmat fast tippen.

Carina Dale sa...

For en herlig katt! - og ikke minst inspirerende blogg. Jeg kikker videre ;-)

Jeg har forresten en GIVE AWAY, som kanskje kan gjøre hverdagen litt mer smakfull? Se her: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away-med-tre-vinnere.html

Hilsen Carina

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]