http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


6 dec. 2010

Blomsterflicka

 i symbios med en orkidé...


Dessa har hittat varandra i mitt fönster vid databordet. Jag fick verkligen ett gott skratt då jag upptäckte detta.

Tänkte bara nämna att dessa blomsterflickor var mycket vanliga prydnadsföremål på 50-60-talet. Denna är framtagen av Karl-Erik Iwar som var verksam bla på Upsala Ekeby  mellan 1936-1948 och senare i egen regi på Skansen och Åkersberga .

7 kommentarer:

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

you are a winner!!

Kom å se hos meg :)

Og artig innlegg, orkideer er min favoritt, man vei aldri hva de kan finne på ;)

Unknown sa...

Hohoho, den roten der hadde virkelig tatt for seg litt sånn på egenhånd ja ;o)
Skikkelig fin både dame og blomst!

Gratulerer så mye som vinner hos Mumsi!
Og ja, jeg har jo vært heldig/hatt tur i det siste. Såpass at jeg unner andre å vinne, særlig når det er noen jeg liker :o)

Jeg har virkelig lyst på de putene da, så jeg krysser fingrene ;o)

Håper du får en fantastisk fin ny uke snuppa!

Tina sa...

Jätte fina ihop!

Maria sa...

Vilken kärlekshistoria! HOn är VERKLIGEN en blomsterflicka...

Svar: Tapeten i vårt sovrum är en MArimekkotapet. Produceras av Midbec

Mina dagar sa...

Men så gulligt!!
Vilka fina grejer du hittat på loppisen!
Jag gjorde ett fynd, för mig iaf, här om dagen på en loppis.
Du kanske vet nått om änglarna hos mig?? Titta gärna in;);) (jag ser inget namn)
Må så gott!!
Kramar Eva

gult hus i svingen sa...

ja det var en symbiose ja:) Fint å sitte å se på når du arbeider:)

Tirsdagsklem fra Trine:)

till-vidas-ara sa...

Men vad fina de var ihop..blir ju nästan lite rörd :)Gillar blomsterflickan jag!
Tack för din goa kommentar vännen min. Kanske jag kan maila jättemagen min till dig någon dag :) vi får se :))) Har nog inte tagit en enda bild denna gång..om nu inte mannen varit o tvyvfotat nåt!
Här väntar man bara och önskar att tiden ska gå fort ******

Adventskramar Lycke

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]