http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


12 nov. 2010

Retro tyg , rosa klöver mm 50, 60 och 70-tal

Ja, nu är det dags att visa fler läckerheter från förr...dagens färgskala bla rosa-orange-gul:)




och lite annat glatt:



Nu få ni gissa vilket av tygerna är från 50-talet?

18 kommentarer:

Lotten sa...

Vilka härliga tyger! Det är min absoluta favorit-färgskala faktiskt... Trevlig helg!

vikevire sa...

Kul att kolla på dina tyer. Känna igen och minnas. Din söta modell är skolflicka nu förstår jag.

Tina sa...

Härliga färger! Man blir så glad av dom. Men vilket tyg är från 50-talet...? Kan det vara det senapsgul/bruna med vita blommor.....?

Unknown sa...

Jeg syns nesten at det er litt ufint å vise fram så mye av alt det flotte du har...
Vi andre blir så misunnelige ser du ;o)

Jeg har laget innlegg om deg nå :o)
Ha en superfin helg!

Anonym sa...

Ajajaj for noen skjønne stoffer du har funnet :)
Nyydelige farger!
Marit

Linda sa...

Underbara tyger, jag blir alltid lite avis av att titta på dina tyger, jag vill också ha ;)

Gila sa...

Godis för ögat!

Kiiromi sa...

Härliga att drömma om i natt :)

/Mia

till-vidas-ara sa...

Tack för dina underbara ord - de värmer verkligen fina du ***** Jag är påväg...!
det är jättefint med den färgkombinationen; orange gult rosa - älska den också! Önskar jag hade fler jättestora tyger att hänga på väggar :) Så fint tycker jag***
Vacker lördag önskar jag dig...

Kramar Lycke

Randiga Tråden sa...

Jag får bara en känsla av att det är den längst ner till höger.

gult hus i svingen sa...

deg vil jeg følge og nyte av din herrrrlige blogg:)

Klem fra trine:)

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

AHH jeg bare ELSKEr EEELSKEr det jeg ser her inne. Du er helt fantastisk du, vet du det?! Så mange fine mønster og farger på saker og ting har jeg ikke sett på lenge. Kjenner jeg gleder meg til å lese fler av dine innlegg, jeg følger så absolutt med deg videre!

med vennlig hilsen Med et lekent sinn ( Oslo)

Unknown sa...

Ja, litt misunnelig kan man gjerne være :o)
Gøy å se at min misunnelse har ført noen nye inn til deg da :o)

Kanskje du blir misunnelig når du får se det bildet jeg har fått meg da? ;o)

Håper du har en super helg!

an-magritt sa...

Hei kjære deg!

WOW for en flott blogg! Jeg ble instant forelsket i bloggen din. Deg vil jeg gjerne følge videre.
Jeg ble tipset av Namaste (jeo74) om å ta turen innom bloggen din. For jeg har en boks, som du også har! Jeg har den i min overskrift på min blogg. Synes den er så vakker!! Og så ser jeg at du har en hel SAMLING!! WOW! SÅ heldig du er! Jeg visste ikke engang at det var flere av dem. Nå må jeg holde øynene oppe for flere utgaver!

Håper du får en fin dag.
Klem fra An-Magritt

an-magritt sa...

Kjære deg; takk for hyggelig kommentar!
Jeg tror jeg flytter inn til deg! Elsker huset ditt, tingene dine og bloggen din.


Kommer hit masse igjen!

An-Magritt

Re-dizain sa...

Underbart att se några nya här! Ni skall känna er jättevälkomna! Och mina gamla medbloggare, tack för att ni återkommer. Tyget som är från 50-talet är på bild 4.

Basilica sa...

Vilka härliga tyger.

Charlotte sa...

Bläddrat igenom din blogg. Förundras över din samlarmani?! Men kommer på att jag är likadan själv. Men jag strimlar mina tyger för att väva in dom i mattor! Helgerån? Ha det gott, jag återkommer gärna och samlar färginspiration!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]