http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


16 juli 2009

Smoothie i Arabia emaljerad kanna :) Gotti gott!



Jag firade mitt fynd med en äkta hemmagjord smoothie som jag hittade på själv:)
Jag mixade ihop:


1 mogen annanas


5 mogna aprikosar


2 dl frysta hallon


Fantastiskt gott som mellanmål. Njutningen blev ännu större då jag serverade den i en emaljerad juicekanna från Arabia som jag fyndade på tradera för några år sedan för 20 kr :). Saftglas med dom retro blommorna vet jag inget om (dessa är jag ute efter). En stor härlig solgul mellamin bricka kommer från Gustavsberg, loppisfynd.

1 kommentar:

Maria sa...

Hej
JAg förstår inte hur man kan fynda så mycket som du. Antingen är du världens turgumma eller så är det skicklighet =)
Har kollat igenom dina inlägg nedan och man blir ju alldeles avis på alla dina roliga prylar.
Jag har ett miniglas med sådana blommor som på ditt glas, typ snapsstorlek...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]