http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


16 okt. 2008

En gammal plastlampa iklädd retro tyg från 70-talet

Make over en lampa/vägglampa!
Hittade på loppis en gammal plastlampa med ganska sliten kattmotiv på och då började tankarna arbeta för fullt...20 kr är den värd hihi.
Tyvärr så tog jag bild först efter det att jag tvättat bort kattmotivet :( typiskt mig...kommer alltid på att jag inte tagit några bilder först när kalaset är över!


Här visar jag nästan allt jag använt. Nästan säger jag eftersom bollfrans kom in i bilden först under arbetsgång.




Här är lampan färdig, vist är den gullig, Noa är i sin hästperiod nu så tyget passade bra.




Och här är den i sin fulla funktion och passar bra här


6 kommentarer:

Lotten sa...

Den blev ju jättefin!

Maria sa...

Men GUD så snygg den blev! Bollfransen var ju riktigt pricken över iiii!!

tavelhus sa...

Vad fin den är den den lyser!
m

Retro Elephant sa...

MYCKET SNYGG! Helt klockren! Har själv en liten bit av tyget och jag gillar det massor.

//Lina

Anonym sa...

God morgen :) Ser at du lurer på om kommentarene dine har forsvunnet eller ikke blitt godkjent..På bloggagratis erdet slik at alle kommentarer publisereres etter at jeg har lest og trykket på publiseringsknappen..Hvis jeg ikke er inne på bloggen kan kommentarene bli liggende en stund før leserne ser dem..Da jeg hadde blogg på blogspot ble alt publisert i det øyeblikk noen la inn en kommentar..Altså litt mer tungvint på gode gamle bloggagratis :)Håper ikke noen kommentarer har blitt borte for oss..jeg er nøye med å lese og ta godt vare på mine kommentarer som jeg er glad for å få av dere alle :))
Vi kan sikkert bytte noen stoffer..Den eneste ulempen blir i så fall den dyre portoen for å sende pakker, men vi kunne jo forsøke..Hvilke stoffer er du mest interessert i? Jeg samler først og fremst på grønne 70-tallsstoffer (gjerne storblomstrete) og stoffer som er rosa, oransje,røde i kombinasjon..Har du kanskje sett noen hos meg du har i tankene?
Jeg har akkurat kommet på jobben nå, men er så trøtt at jeg kommer til å trenge mange kaffekopper i dag tror jeg..Ønsker deg en fin dag videre! Tips meg gjerne om hvilket stoff du har lyst på!!
Klem fra Kardemomme :)

Re-dizain sa...

Tack alla för era kommentarer, det är så roligt att läsa dom.
Kardemmome: jag tycker att din tyghylla innehåller fler tyger som väcker "Vill ha" begäret.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]