http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


15 sep. 2008

Rensning hemma pågår.....



Senaste tiden har det inte varit så mycket tid för något skapande. Rensa garderobena och göra om hemma fortsätter. Det är inte klokt vad man samlar på sig!!! ca 10 papplådor skickade jag till röda korset plus att jag säljer på tradera.
Tradera ger lite pengar till nya tyger till tyghyllan(dom som jag inte har i samlingen), jättekul! Ibland undrar jag om det är bara jag som samlar på mig så mycket?!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det er slett ikke bare deg som har samlet på deg mye hihi!!! Jeg er fæl til å kjøpe med meg stoffer fra loppis som jeg egentlig ikke har noen planer med, men jeg tenker alltid at det sikkert vil dukke opp en anledning ;) Du har jo virkelig et øye for de "riktige" tingene da! veldig gøy å se..Ha en fin høstdag!
Hilsen Kardemomme :)

Skaparstigen sa...

Svar: nej! Jag är också samlare. Åker visserligen till loppisar med kassar som jag skänker ibland, men det är även en bra anledning till att komma dit och handla minst lika mycket till...

krajamaria sa...

Jag är ännu en som har för vana att köpa på mig tyger. Man vet aldrig när man kan tänkas behöva det, och det är ju inspiration att se hur mycket material man har hemma som man kan göra precis vad som helst med! :)

Anonym sa...

Man trenger ikke å kunne bake når man lager sååå fine kort ;)
Det kakekortet var utrolig fint :)

Hilsen kardemomme :)

Anonym sa...

hm nej, det finns fler som du... jag har för mycket, men ibland är det ju bra - som när man hittar ett tyg som man alldeles glömt bort längst ner i en låda :-)

Maria sa...

SÅg faktiskt dina auktioner på Tradera! Bjöd också på något, men fick inte denna gången.
Kände igen ditt alias och fick för mig att vi kanske gjort affärer någongång, men det kanske bara är så att jag bjudit på något son du sålt tidigare!

Jes sa...

Som du redan vet är jag oxå rätt bra på att samla på mig tyger.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]