http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


12 juli 2008

Första moment "Göra om båten"

Vår snipa skall bli retro paradis, har jag bestämt mig :-)




Nu har vi provkört båten i en vecka! Helt underbart var det! Vi är hemma och tvättar och åker tillbaka till norra Bohuslän på måndag igen.
Gardinerna är färdigsydda och passade så fint i havsmiljön. Sydde dom i retrotyg med båtar och fiskar på och fodrade dom med smårutigt blåvittyg från förr!
Hinner inte klä om inredningen i sommar men dom retro frottétygerna fungerar i år. Balett servisen jag fyndade på tradera visade sig vara perfekt! Färgglatt och funktionellt! Jag kan säga att båten blir äkta retro godis. Skall komma ihåg att ta några kort nästa gång.


1 kommentar:

Jes sa...

ÅÅÅ va härligt att va ute på sjön!!!! snygga tyger till gardinerna.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]