http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


4 feb. 2016

Gardiner som väcker lust att inreda om

Helt fantastiskt mönster och färger där det färgglada möter det svarta, där enkla mönster möter det optiska . Rent sagt ett tyg som sätter lust att inreda om. Köpa HÄR


Tyget i gardinerna heter Mico design Gisela Pfander tryckt av Tampella Finland för Intair.
Tyget är med all säkrrhet 70 tal eller möjligtvis 60. Det återstår en utforskning som med alla andra idag identifierade tyger som varit okända i flera decennier :)
Jag funderar på att ha gardinerna vid lilla matbordet som gränsar till köket för att matcha alla mina samlingar från Laurids Lönborg, Cathrineholm, Finel , Ira Denmark mm.
Visar bild när projektet är i gång.

2 kommentarer:

SusanLotus sa...

Så underbart att få titta in hos dig! Blir glad av alla färger och retroprylar.

Ha en mysig sommar med massor av loppisfynd!

Re-dizain sa...

Tack snälla SusanLotus och jag önskar dig också en fantastisk sommar !

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]