http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


8 juni 2015

Fynd of the day med stort F

En fantastisk känsla att fynda så mycket av så himla snyggt tyg! Det hände inte så ofra numera när många upptäckt dessa vackra skatter från  50-70-talet. Tyget jag hittat idag heter Kumiseva och är designat av Katsuji Wakisaka för Marimekko 1971. 




Tyget på nästa bild är ett av dom färggladase jag haft. Så otroligt färggrant som går inte att återspegla via kameran. Jag vet inte alls vem som ritade mönstret och det är ett projekt att söka framöver. Känner du igen och har något info är jag naturligtvis mycket tacksam att få veta.


På nästa bild måste jag skryta lite, 1000 följare på instagram idag, lite mer än jag har här på bloggen och facebook :)



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]