http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


6 mars 2013

Lite färger så här mitt i veckan...

Nu är våren nära..


 Lite färg piggar upp även oss som har varit sjuka i nästan 2 veckor, båda Noa och jag..


Ja, mer färg


lite små pyssel och ett försök att göra rent mina vaser...Ättika, salt, bikarbonat men inte helt nöjd..ska kanske använda något starkare?!


och ett tröstköp av ett par underbara gardiner Las Palmas av Saini Salonen för ett  icke fyndpris på tradera.  


Trodde att dom skulle passa vid matbordet men nej, det blir för mörkt för min smak. Jag behöver stor mängd solljus :) Så dessa får ligga i samlingen ett tag så får vi se vad dom används till.


Visst blir man piggare av lite färg så här på en onsdag :)

9 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

Åååååå så herlige farger og mønstre:) Liker bildene, de inspirerer meg:) Nydelige gardiner da:)
Klem fra Trine:)

Randi sa...

Ønsker meg ALT du har i kjøkkenhylla :)

Re-dizain sa...

Tack snälla Trine:)
Randi, det tog några år innan jag samlat på mig allt ;-)

Unknown sa...

Farger er terapi :)
Blir jo alltid i godt humør av å komme inn hit til din fargerike verden :)

monikats kreative blog sa...

Jeg synes også dit køkken er fantastisk.

Randiga Tråden sa...

Så fint du har gjort det. hoppas att ni är friska nu. Kram

Gila sa...

Ja nog blir man piggare av färg och den härliga solljuset!

Maria sa...

Härliga Saini gardiner. Visst är det härligt med färg och ljuset som jag längtat. Vad skönt att ni är friska igen. Kram

Maria - JAG BLOMMAR sa...

Färg är ALDRIG fel! =)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]