http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


25 sep. 2011

Årets största fynd -Tampella tyg " ett mirakel" ♥

Jag kan fortfarande inte tro att jag har dessa i min samling ...  kanske mitt största fynd någonsin ♥ ♥ ♥



Så småningom berättar jag om hur detta gick till men nu måste jag först klämma på tygerna ett tag för att förstå att detta inte är bara en dröm..
Ha en fin vecka  ♥

16 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Helt otroligt. Vilket habegär jag får. Du måste berätta hur du har kommit över detta. Grattis.

Re-dizain sa...

Det lovar jag gör Brittmari; och visst är det helt otroligt att hitta just dessa som jag önskat så mycket och du delade med dig en bit till mig och som jag fick bara 2 dygn tidigare..helt ofattbart!!

ria-ra sa...

Vilket galet fynd! Gratulerar-ones in a lifetime =)

Maria sa...

Härligt! Och grattis förstårs :)Jag väntar fortfarande på att detta ska hända mig med gamla Marimekkotyger :)

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Grattis :) Ska bli himla spännande att höra hur du lyckats komma över denna lilla(stora) skatt!

Biverton sa...

Gratulerar!! Tänk så glad man kan bli över ett tygfynd, en riktig adrenalinkick är det :)

Unknown sa...

Så spennende, fortell mere om designeren da...ha en fin uke som kommer...gleder meg til å lese mere om stoffet;))

Nusse sa...

Grattis!

retrostuff sa...

Oj, jösses!
Bara att gratulera :)!

Randi sa...

Tjuhuu!! Grattis :)

Anonym sa...

uhhhhh hvor lækkert:) Hvis du vil sælge noget af det, vil jeg MEGET gerne købe noget:) Du kan skrive til mig på: pemilla@hotmail.com
Efterårshilsner
Pernille

Basilica sa...

Grattis :-)

Lina sa...

grattis till dej! och grattis till mej som lyckades buda hem några bitar :)
väntar med spänning på HUR du kom över dem.

tygkramar lina

Ingela sa...

GRATTIS Vad härligt för dig! Känn på och njut!

trillivippa sa...

Ojojoj så mycket vackert! Blir verkligen nyfiken på hur du lyckats hitta alla dessa!

Kickan sa...

Jättefina!! Grattis!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]