http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


12 juni 2011

Den lyckliga vinnaren av tygpaketet "Sverige" är

en för mig helt ny blogg KnuzZ, jättekul ! ! !


Stort grattis till dig och tack alla ni andra som har deltagit i utlottningen! Det blir säkert fler tillfällen för er att vinna:)

På 2 loppisar har jag varit under förra veckan och hittat lite fina saker...


Det blev bla en liten och en stor duk, Sven Fristedt tyg, vacker vit glasvas och föremål av Peynet för Rosenthal på ett ställe...

och vackra keramik plattor från Nie, Jie och Sylvia Leuchovius samt barnporslin från Figgjo och Arabia. Inga tyger dock! Börjar det bli tomt på retro tyger på loppisar?!





5 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Vilka trevliga saker som du har hittat, dukarna gillade jag mest. Kramar Brittmari

Ingela sa...

Hej på dej och hjärtligt välkommen som följare till min blogg!

De där lertavlorna var verkligen poppis hos oss hänger det två stora i passagen mellan groventrén och köket ;-)

Hälsningar Ingela i Åhus

Gitte D. sa...

Hej hej!

Jeg har forsøgt at sende mail til dig. Vil du skrive tilbage til mig, det er angående de tyger du har reserveret hos mig.
Bedste hilsner fra gitchen@mail.tele.dk

Petra / Popetotrora sa...

Fina loppisfynd!
Själv har jag inte varit på loppis på flera veckor nu så jag börjar få lite abstinens. :-)

KnuzZ sa...

MEN GUUUUUUUU! Har jag missat att jag vunnit!? Det här är inte sant! *skuttar runt* Tack tack tack. Ska försöka skicka ett mail till dig nu *skutt skutt*

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]