http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


23 mars 2011

Lappat och klart!!!


Nya tygfynd samt massor med annat som jag inte orkat blogga om pga en dunderförkylning, nyser och hostar mest hela tiden...det är synd om alla förkylda män och lilla mig:)
Tur att det finns lite roliga tyger man kan trösta sig med..
Några riktiga godbitar har jag fyndat på senaste.


Ett mycket trevligt tyg Pagani designat av Tea Ernst för Ertwurf på 60 talet.Mycket vackra violett och petrol färger, svara att fota dock.

En klassiker av Peter Hall för Heal of London någon gång på 60-talet. Färgen är mer grön än bilden visar.


Ett ljuvligt tyg Bukett designad av Al Eklund för Stobo också någon gång på 60-talet.

Detta tyget är Marimekko enligt en information, någon som vet?



Dessa 3 troligtvis tillverkade av Borås W på 70-talet.

Det är så kul att lappa. Dessa skall långt bort...


och ett tygpaket skall till Prylmarknad

12 kommentarer:

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Hjertebank!
God bedring :D

Unknown sa...

Åhhh, du altså!
Du finne virkelig tak i de nydeligste stoffer!

Godt å trøste seg med når man er syk.
Masse god bedring, søte du :o)

Randiga Tråden sa...

Åh, så mycket vackert. Krya på dig. Kramar Brittmari

Kiiromi sa...

Härliga fynd! Det sista tygpaketet är helt underbart.

/Mia :)

Anonym sa...

Vart ska allt du lappat? Den högen ser jättespännande ut...

gult hus i svingen sa...

herlige stoffer:)
Klem Trine og god bedring:)

Lotten sa...

Mm vad mycket fint på en gång! Lapphögen ser ju jättefin ut.... Hoppas att du snart kryar på dig!

retrostuff sa...

Åh, så mycket fint! Hoppas att förkylningen ger med sig snart.

Herr Movarp sa...

Jag gillade Bukett av Al Eklund, det var fint! Det där lila-gröna tyget med djungel/djur på har vi med som överkast på sonens säng, han gillar det! Jag har också trott att det är Marimekko, så jag hoppas också på ett svar!

Maria sa...

Boråstyget så underbart. Tror inte det är ett Marimekkotyg men kan ha fel, skicka bilden till Marimekko och fråga(Mimmi som jobbar i butiken i Stockholm har mycket kunskap om vintag Marimekkotygerna)
Tyget är ivarjefall fantastisk ett vill ha tyg :) Kram

gult hus i svingen sa...

for å kjøpe det srviset i Smia, send mail til Line: vollanjrathotmail.com:)

Klem Trine:)

trillivippa sa...

Pagani och Bukett är riktigt snygga!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]