http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


10 mars 2011

Besök från Japan och vintage kimono tyg

hade Re-dizain återförsäljare med sig som present...underbara eller hur. Jag har klappat på dom i flera omgångar och längtar efter ett projekt jag kan använda dessa ...


 Bra med besök, då blir det städat ordentligt:) Nu kan jag äntligen visa uppdatering på tyghyllan! För bara en vecka sedan var det tyg över hela golvytan så ingen utom mig kunde röra sig här utan att snubbla:) Jag är så stolt över mig själv nu och går här och småler hela tiden...

Välkommen in........
och kika
 fritt
runt i
  verkstaden

Det blev sytt en del också ...2 st 70-tals runda dukar har blivit kjolar till Noa

När hon var mindre räckte en duk till en klänning , nu blir det kjol i stället.

Till batikfärgade kjolen  använde jag utöver duken ett japanskt tyg med jordgubbar på som jag fick av söta  Candi  någon gång. Retro klöver tyg samt en liten knapp i form av jordgubbe bildade ihop en stor ficka.

Fyndade ett tyg från Marimekko som heter Kukkaketo och är designad av Fujiwo Ishimoto. Småmönstrat och mycket användbart..
Fyndade också en till fantastisk duk från Finlayson  ...




jag har en sedan tidigare men kunde inte motstå...tokigt eller hur:)
Ha en underbar fredag och helg ! ! !


14 kommentarer:

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Åh vad du har det fint! Och så himla mycket tyger, svårt att inte bli lite avundsjuk ;)

Unknown sa...

Åhhhh, jeg kunne flyttet rett inn!!! :o)

Du har myyyye stoffer ja, det er sikkert :o)

Godt å få ryddet ja. Ehhh, burde jeg også gjort... i hele hjemmet faktisk ;o)

Ha en flott weekend, søte du.

Maria sa...

Vad fint du har Safija! Tygerna från Japan är underbara! Tänk om jag också hade ett rum med bara tyger och prylar. En önskedröm, men drömmar ska man ha :)Kram till dig :)

Kiiromi sa...

Mums vilken härlig samling!

Trevlig helg.
/Mia :)

Vindling sa...

Underbart. Min sambo gnäller över att jag hr mycket tyger, jag tror jag ska visa honom dina bilder. :)

Randiga Tråden sa...

Tyget längst ner går jag igång på direkt. Underbart att få kimonotyger, så snyggt och välstädat ibland behöver man en spark i baken för att få ordning och reda, vilket jag skulle behöva nu. Kaos råder hos mig. Tyvärr håller jag på med för många olika saker på en gång.

La luz del norte sa...

Det ble virkelig noen flotte skjørt (kjolar). Heldig jente som får dem!! :)

Håper du får en fin helg!

Anonym sa...

Wow, vilken verkstad, vilken tygsamling!!! Jag vill också gå på besök när jag ser dina fina bilder...

SiriR sa...

Wow, du har definitivt den mest fantastiske stoffsamlingen:)

Så herlig et rom du har:)

till-vidas-ara sa...

vilka underbara kjolar, helt ljuvliga. och dina hyllor. Skulle allt vilja sniffa runt där! Hoppas fredagen är fin med dig..
Kramar Lycke

Re-dizain sa...

Tack snälla för ert respons!!!Jag hade gärna bjudit hit er alla på en pysselkväll:)

Linda sa...

Vilket underbart rum! Helt fantastikst att ha en så fin verkstad att hålla till i. Och vilken tygsamling sen...

Lycko dej, helt enkelt!

Ena sa...

Den gula kjolen! <3

Mrs.Bao 包 sa...

Men åååååhhh vad mycket fina tyger du har! Du är min IDOL! Och så fint och organiserat (på bild iaf...)! Nu vet jag vilket mål jag har med min tygsamling :)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]