http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


3 feb. 2011

Äntligen långa gardiner i citrongula Kukka Metsovaara

Äntligen, ja ...har i flera år bevakat den citrongula färgen av Kukka /Joiku designad av Marjatta Metsovaara och nu har jag det. Köpte för några år sedan 1 gungstol som var ganska låg och som jag plundrade på tyget och skickade vidare( kanske galet). 2 långa gardinlängder köpte jag i veckan, ca 5 meter tyg!! Inte så billigt men  i kärleken existerar inga gränser..  Underbar känsla. Jag bara älskar tyget och den citrongula färgen är vackrast av alla jag har. Har du letat efter något tyg och hittat det? Förstår du vilken härlig känsla!!


Jag vet att det är många fler som är intresserade av Metsovaara tyger men jag tror att jag har en största samling av henne. Den kvinna har skapat mycket jag "vill ha". Efter min semester lovar jag publicera bilder på alla tyger designade av Marjatta Metsovaara för Tampella. Och många är dom. Funderar på att starta Metsovaara tema i bloggvärlden kanske vecka 7 eller 8. Vad säger ni?

Nu är det bara 1 dag innan semester , och den behöver jag som fiskarna vattnet!!!
Ha en underbar veckoslut....

13 kommentarer:

Aleisa Ribalta sa...

Jag förstår dig, lycka är färg och form i ett par ögon som dansar av glädje, kan nästan se dig, enjoy! jag har mejlat!

Petra / Popetotrora sa...

Härliga, härliga färger! Visst är det nästan som att vinna på lotto när man äntligen får lägga vantarna på ett tyg man letat efter länge?! :-)

Önskar dig en hälrig semester!

Gila sa...

Såg detta tyg på tradera i veckan och INGEN budade. 75 kr gardinen....tänkte själv buda men missade...

La luz del norte sa...

Hei!

Så nydelig farge og mønster. Skjønner godt at det gjør deg glad å ha kjøpt det stoffet!

Hilsen Solrosa

Unknown sa...

*sukk*
Aldeles nyyydelig!
Kan godt forstå at du er fornøyd :o)
Jaaaa til temauke!

Og riktig god tur! Velfortjent.

Unknown sa...

God ferie til deg, håper du får det fint;)) Jeg bare elsker din stoff samling, så mye fint. Klemmer fra Wilhelmine

Randiga Tråden sa...

Jag förstår precis din känsla, skulle ha gjort likadant eller gör rättare sagt. Så snygga. Ha så underbart skönt nu på semestern. Kramar Brittmari

Lotten sa...

Åhh nu blev jag mörkgrön, nästan svart av avund! Vill du någon gång i framtiden sälja en bit vill jag givetvis köpa....

Tack, förresten för paketet och bonusbitarna jag fick! Nu skall jag bara komma på vad jag skall sy av det gröna - det var ju helt underbart fint!

Hoppas att du och din familj får en trevlig semester... ni äker väl närsomhelst nu!

Kraam Lotten

Simon sa...

Jag har två långgardiner av detta tyg fast i blått. Gillar det också!

Fhager sa...

Fifine farger! I like!

God tur og god helg♥

Ann Granlund, textiltryckare sa...

Jaaa, starta en Metsovaarablogg, jag är fan av henne. Men inte samlare, det funkar inte eftersom jag är designer o tryckare själv. Jag har likson tillräckligt med tyger ändå ... Det gula är så vårligt och härligt, förstår dig :-)

Kiiromi sa...

Oj, ja det var fantastiskt fint. Gult är såå fin färg på tyg tycker jag.

Önskar er en härlig semester.

/Mia :)

Eple sa...

Sitrongult er vakkert- og mønsteret var helt nyydelig :)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]