http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


28 dec. 2010

Lata dagar...



Äta och bara vara, tända massor med ljus, ordna lite i tyghyllan har det varit på senaste...det kanske är julen till för?



  Idag var det rödspätta med danskt rågbröd och remouladsås..sört guld som dricka serverad i mina favorit ölglas Pioni av Oiva Toikka.

  

Mina orkidéer blommar för fullt och det är kallt och otroligt vackert ute...det är en underbar tid just nu eller hur...


ha en fantastisk onsdag ...

8 kommentarer:

Skjerstad sa...

Ja er det ikke herlig å være på hvile bluss ;) Ser at dere koser dere, så skjønn jente du har :) Hadde likt å spise sammen med dere :)

Ha en trivelig jul videre :)
Klem fra Janne

Unknown sa...

Så utrolig godt å se at du koser deg vennen!
Jeg tenker på deg og håper du har hatt ein fin jul tross alt.

Juleklem herfra :o)

Maria sa...

Låter skönt med lata dagar! Vi har också lata dagar här nu. Behöver nog det innan vardagen drar igång igen...

Susanne sa...

härligt med dessa dagar man får vila och ta till sig lite krafter,,, njuta av julen :)
vackert ute visst är det det kallt förvisso...

YvvePyvve sa...

Har också ordnat i min tyghylla :-) Det passade lagom när först dotter och måg och sen sonen sovit i gästrummet / hobbyrummet. En låda tömdes och lades snyggt på sängen. Nu ska jag börja sy igen. Ifall jag hittar symaskinen bland allt som har hamnat på sybänken. *Förstår inte varför det ska bli så rörigt så fort jag är ledig*

Fisken såg riktigt god ut Mums :-) Ska fixa till nyårsskinkan idag.

Ha en fin vecka!

Randiga Tråden sa...

Vad skönt det låter, jag tar det också lugnt. Gott Nytt År kram Brittmari

Unknown sa...

Her skulle jeg også ha likt og spist sammen med dere. Jeg har akkurat kommet hjem fra København, masse god mat og julestemning der også. Klem fra Wilhelmine.

till-vidas-ara sa...

Låter precis som det ska vara tycker jag:) Vad fint at få se ännu mer interiör hos er...mysigt och goda maten! Blev sugen det där drickat men jag får nog vänta! Mysig utsikt också! bor ni vid något slags centrum det man ser utanför?
Ja...visst var kaninen o skåpet fina..vet inte var jag ska sätta upp skåpet ännu dock...men det är ju ett trevligt problem***

Kramar Lycke

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]