http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


15 juni 2010

Och en ny väska i Valmu av Marjatta Metsovaara

i en dagfärsk modell




Detta projektet planerade jag i våras...Gillar dom teak handtagen jag fyndade på loppis. Teak handtagen går ej att tvätta och eftersom jag gillar funktionell design framför allt fick jag utmaningen att lösa det. Först idag blev jag säker på att bästa lösningen är funnen, en delbar dragkedja som möjliggör tvätten ..och inte bara det nu kan jag använda handtaget till flera olika väskor:)
NÖJD!
kramar på er....


9 kommentarer:

Unknown sa...

Nydelig,nydelig!:))

Y sa...

cool väska med jäkligt smart lösning!

Susanne sa...

jätte snygg och vilken smart lösning!

Randiga Tråden sa...

Ja, nog ska du vara nöjd, så snyggt. Kramar Brittmari

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

så snygg!

Enalicious. sa...

Grymt!!!!!

retrostuff sa...

Åh, så mycket fint!
Ps. Nä, ibland är jag inte så observant ;).

Mina dagar sa...

Men HUR smart ÄR du?????
Vilken kanon idé:)
Och fin till tusen blev ju väskan!
Du tusen tack för semester tips!
Jag har svarat på min blogg!
Njut nu av denna mycket speciella helg;)
Hur det än är med det hela så hoppas jag för Danne och Vickans skull att det INTE regnar när dom ska åka häst och vagn och båt!!
KRAMAR Eva

RikkeW sa...

DET er jo rigtig smart, og stoffet er simpelthen intet mindre end genialt og det passer godt til teaktæet:)))))))))
Det var hvad vi på dansk kalder for skamros tror jeg, he he.
Kh Rikke

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]