http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


10 apr. 2010

Tyg, retro 70-tals tyg




Tyghyllan expanderar...

 Älskade giraff tyget har jag i tyghyllan igen...och i 3 olika färgställningar!


Så nu går det att beställa giraffväskan igen:)

Och klöver tyget jag vunnit på tradera är hemma nu:)





Det har blivit mycket mer tyg på senaste och dom visar jag vid senare tillfälle.. Gamla rutiga vävda tyger tycker jag är fina att matcha med dom blommiga . Hittade en rulle på en loppis under min senaste resa söderut:)
Önskar er riktigt trevlig helg:)

13 kommentarer:

Lotten sa...

Åhh vad mycket fint! JAg har köpstopp vad gäller tyger just nu....

Kram Lotten

Aleisa Ribalta sa...

Jag dregglar här, hihihi

Mimi sa...

WOW! Du har en massa underbara tyger! Jag påminner bara Utflyktväska när jag ser de tyger med giraff motiv! Bara fantastiskt! Kram

Randiga Tråden sa...

Oj,Oj, så mycket fint. Har själv hittat lite roliga tyger.

Maria sa...

Galet mycket fint!

Susanne sa...

Makalöst vad du har mycket fint..vill fortfarande bara sitta framför din tyg hylla och njuta!

Susanne sa...

Makalöst vad du har mycket fint..vill fortfarande bara sitta framför din tyg hylla och njuta!

KlaramedK sa...

grattis till fynden! jag älskar girafftyget, ett av få tyger min mamma sparat från förr, skulle dock aldrig våga klippa i mitt!! :=)

Retro Elephant sa...

Girafftygerna <3

Du kanske redan har informationen men jag kan säga att det finns ännu i en röd variant
http://www.flickr.com/photos/25450020@N07/3931050506/in/set-72157604483456417/

Tyget är designat på 70-talet av en kvinna vars namn nu är lite suddigt. Det var åtminstone finska Finlayson som gav ut tyget.

//Lina

Lotten sa...

SV. jag hittar ingen märkning på mitt tyg. Men kavliteten verkar vara bra, tjock och fin bomull.

Kraam Lotten

erry sa...

Härliga vackra färgsprakande tyger, som vanligt hos dig! :)

till-vidas-ara sa...

Woaw vilka tyger!!! Kan inte se mig mätt på dessa lyckliga du!!!

Massa kramar Lycke

Ida sa...

fina tyger!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]