http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


29 apr. 2010

I mitt skafferi utmaning

Detta är svar på kära Lyckes utmaning 
Först tänkte jag att jag inte kan "blotta" mig så mycket men why not!!! Var så Goda:


Dom ordningsamma får helt enkelt blunda! Jag visar precis som det är utan att damma först hihi...


 Här inventeras inte så ofta, speciellt inte längst ner (bild till höger) där även julen lever kvar genom blossas glögg:)


Jag vill skicka utmaningen vidare till alla er goa där ute, som känner sig manade, samt alldeles särskilt till: Persilja, Eva Y, Groovibaby, Candy , Retro, Agatas, Randiga tråden, Frk mus Tusen vaser, Sibila, Masy

16 kommentarer:

Lotten sa...

Åhh så fint du har det i ditt skafferi med alla Erik Kold burkar ;-) Jag skall oxå fota mitt skafferi men det blir inget roligt inlägg.... där är inget kul alls!

Kraam Lotten

Maria sa...

Du har väl ordning! Och en massa fina burkar, härligt!

SiriR sa...

Oj, så masse fine bokser!
Syns det så riktig så ordentlig ut jeg:)

Simon sa...

Vad roligt! Tack för utmaningen men jag har inte ett eget kök så jag kan inte vara med tyvärr :/

joponen sa...

Vilka jäätte fina burkar ♥
och så många!!!!! Fint!

Randiga Tråden sa...

Du är rolig du,jag som inte har ett ordentligt skafferi.Kram Brittmari

Y sa...

wow så fina burkar!
vi har inte en enda snygg burk i vårt skafferi så det blir ett otroligt oinspirerande inlägg :-P fast kakaopaket och konservbukar går inte av för hackor

Mimi sa...

WOW,WOW!! Många Erik Kold burkar (◎ー◎;)

Gila sa...

Å glöggen är från 2008 ser jag ;-)

Re-dizain sa...

Lotten: längtar efter att få se ditt skafferi...Marias har jag redan kikat på, Y, Randiga tråden, Siri ,Joponen, Mimi och Gila hoppas ni visar era snart:)
Gilla: hur visste du att glöggen har legat där i 2 år:))))
Simon: Det är inget direkt man längtar efter, menar att ha ett skafferi;)

Gila sa...

För att det står 08:a på glöggflaskan...(och att jag minns att den blåbärsglöggen var grymt god och jag har kvar en tom flaska för flaskan är snygg)

Bird on a wire sa...

Hihi, hvem har ikke gløgg fortsatt stående i skapet?
Og den Tynell vasen skulle jeg gjerne hatt. Du har funnet mange fine skatter på loppis.

HomeRiver sa...

Nästan mer fina burkar än mat tror jag :)

erry sa...

Oj så fint du har det i ditt skafferi! Så härligt med alla Kold-burkarna och du har ju det hur ordningssamt som helst!

Jag ska också vara med i utmaningen har jag tänkt, men först måste jag allt städa lite i skafferiet för det var ett tag sen, och jag gillar att ha ordning därinne! :)

till-vidas-ara sa...

Hihihi..inte ordning?!? Det ser jättehärligt ut kära du!!!!!!!!!
Jag hade aldrig vågat fota utan att både damma och torka igenom det först, hehe...
Jag har också gammal glögg kvar, hoho, tror tom att det står en snart sprängfärdig surströmmingsburk längst in..men den syntes inte på bilderna (blink blink)

Hoppas att du haft en härlig Valborgskväll...

Kramar Lycke

Lybtar sa...

Shit va fint!
Lide modest blygsamhet anar jag :)
Om vi fotar vårt skafferi hamnar ribban alldeles för långt ner. Precis som jag skrev till Randiga tråden, jag är glad att det finns dörrar till skåpen i vårt kök.

Men om jag har tid och ork så har jag fått en massa inspiration att göra det fint.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]