http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


10 feb. 2010

Vårfint retro tyg från 70-talet


Jag rensar och rensar i tyghyllan och här hemma....så mycket prylar som jag inte använder! Så mycket tyg !
Och ändå kan jag aldrig sluta förälska mig i tyg från 70-talet, alla dessa underbara färger och mönster.. så jag köper in fast jag inte borde, jag har ju inte plats! Jag har redan så mycket tyg, en mångårig produktion klarar jag utan vidare!
Kolla dessa tyger, skulle du kunna motstå dom?

 
 


10 kommentarer:

KATTCHING sa...

ooooomöjligt att motstå!! :)

SiriR sa...

Fargerike og herlige, kan godt forstå du ikke kunne motstå dem:)

Helena sa...

Jag håller med dig. Kan inte heller låta bli.... Får totalt ha-begär när jag ramlar över nåt snyggt retro-tyg.... Tygerna du visar är underbara, jag är särskilt svag för äpplen av nån outgrundlig anledning....
Kram Helena

Lotten sa...

Näe... finns inte en chans att jag skulle kunna motstå något sådant ;-)
Ang mitt skåp i hallen så har jag till 90% bestämt mig för vitt med rosa insida..... tror jag..

Kraam

Anonym sa...

Är verkligen avis på din underbara tygsamling.

Slow-Eva sa...

Roligt. Jag har nyligen köpt det med hjärtan på loppis. men det var vitt med guldhjärtan. Skulle ju matcha ditt tyg fint i en klänning till lillskruttan...

Aleisa Ribalta sa...

nej, man kan inte! plats måste du göra, annars vi gör plats här hemma. så djäkla fina!

Aleisa Ribalta sa...

javisst sydde jag av din fina dunder, jag gnällde inte för priset om det, det var en annan dunder i orange jag köpte av en otrevlig och lurande säljare som skrev felbeskrivning och tog 300 för en mini påslakan med vita lakan på baksidan.
du är en underbar säljare och jag skulle alltid köpa av dig. så ta inte illa om du läste nåt för det var inte om dig. skickar bild med de två fina tunikor jag sydde, och tveka inte att skicka nån erbjudande, jag vill ha!

till-vidas-ara sa...

Looovely!!!

Kramis Lycke

Anonym sa...

Är intresserad av landskapstyget från Netterdag. Vad kostar det? Mitt mailprogram visar inte din adress, så jag kan inte maila dig. MVH/Ulrika
ulrikaalzen@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]