http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


26 jan. 2010

Vårens färgskala ?



10 kommentarer:

Lotten sa...

Vilken snygg kanna!
Vad spännande det skall bli med att se vad det blir för något i brevet.... ;-)

fiskvatn sa...

Friske farger og en flott kanne!! Hvilket merke/design er den? Den ligner veldig på en kanne jeg har, i alle fall fasongen, kjøpt av min mor i 1970. Min kanne er i andre farger, vinrød/lilla, mener det er Figgjo "Turi design". Må få tatt et bilde og legge ut etter hvert :) Blir glad av å lese bloggen din - gla'farver!

Re-dizain sa...

Lotten: paketet är packat och klart..hoppas att du blir nöjd:)
Fiskvatn: Jag vet inte vad mönstret heter men det är en Figgjo flint..älskar det mönstret och färgerna..Kan tänka mig att ha hela servisen men det är nog inte lätt att hitta.

Helena sa...

Den färgskalan kan jag tänka mig att stå ut med...=)
Älskar turkost och har just nu en massa turkost garn som jag tänkt sticka/virka något av.... Vet inte vad än bara...
Kram Helena

Maria sa...

Ja, turkost är vårigt!

Måste titta in på dina traderaauktioner.

Mina dagar sa...

Burken är helt fantastiskt fin!!!!
Turkost är verkligen en färg man blir glad av! Och det blir man också av din header (stavning??)
Kram
Eva

till-vidas-ara sa...

Jaaa, ljusblått, blått och ljusgult känns det för mig ivår!!! Älskar allt på dessa fina bilder!!!
Tack för din goa kommentar! Jo, vi är åter friska - men jag är trött som den tröttaste varelsen i världen efter allt förkylande! Försöker äta nyttigt o har böjat med mina promenader och det känns underbart i allafall - tror nog piggheten kommer med allt detta :) Ser att jag missat massa mys här hos dig...!

Massa kramar Lycke

Lotten sa...

Åhh vad mycket fint det var i paketet! Tack snälla... vilket härligt byte!

Ha en bra helg! Kram

erry sa...

Åh, vilken söt kanna. Och kopparna i inlägget ovan är ju också helt underbara! Sicken fyndarlycka, med de kopparna för 2 kronor styck!!!!

Susanne sa...

Haloj.. underbara ting.... kannan är ljuvlig och det blev så där fint vårigt!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]