http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


17 dec. 2009

Äntligen har jag sytt till lilla mig !

Man är ju alltid sist på listan ...Nu har jag bestämt mig för att uppdatera min egna garderob, äntligen...



Denna tunika har jag skräddat förra hösten, ja den har väntat på sin tur och lust för att fixa den!
Jättenöjd är jag och älskar färgen på tyget, en äkta indigo blå... och tunt och härligt gammalt bomullstyg som jag haft i tyghyllan länge.
Med brodyr i orange, lila och cerise blev den lite mer arbetat också.



 
Jag har försökt att ta kort med tunikan på men antingen är jag rädd för kameran eller så är den rädd för mig hihi...mörkt blev det men det får vara så..
Så nu framöver kommer det säkerligen fler kläder för lilla mig. Blir det för tjötigt protestera :)
Torsdagen har varit min dag, hoppas att ni har också haft en härlig dag!


9 kommentarer:

Lotten sa...

Den ser jättefin ut! Jag har oxå ett sådant projekt som ligger och väntar.... Har du ritat modellen själv?
Tack för tipset om stövlarna... skall nog se om jag kan prova de i stan innan jag beställer. Mina fötter är lite kräsna. Men dom ser sköna ut... med plats för fötterna ;-)

Kraam Lotten

Re-dizain sa...

Lotten: Jag har klippt utan mönster,ja. Till privat bruk ritar jag sällan ens mönster.
skorna kan jag rekommendera; sedan jag upptäckte El naturalista har jag svårt att köpa några andra märke...Jag bara älskar dessa!

Lycke sa...

Supersnygg kära du!!!!!! Visst måste du sy åt dig själv, och är du så himmelens duktig är det ju bara att ösa på :) Önskar verkligen jag var riktigt duktig på att fixa och sy i kläder...så man får väl försöka sig på nån dag..meep!
Du ser jättevacker ut i spegeln också fina du!!!!!
Har haft blogguppehåll några dagar när det varit så mycket annat - förstår inte hur tiden kan rusa så och allting tycks ska göras samtidigt!!! Hälften av klapparna är klara, jajjamensan fattas bara...
Härlig torsdagkväll till dig vännen!!!

Kramhögar Lycke

La luz del norte sa...

Den var fin og med en nydelig farge!! Har hatt en fin torsdag her, fått gjort mye. Jeg holder på å lage noen fine kremmerhus, men gikk tom for lim til limpistolen. Ska legge ut bilder når jeg har fått gjort dem ferdig! :)

God kveld til deg!

Solrosa

Susanne sa...

jätte fin tunika! och jätte fina du :)

LillaBarn sa...

Vad fin, önskar jag kunde "slänga" ihop något liknande utan att behöva följa ett mönster till punkt och pricka. Men det kanske kommer....

Y sa...

hur snyggt som helst! JAg gick senast idag och nöp lite i odd molly tunikor med volanger och tänkte att va fasen, det där måste man ju göra själv.

Persilja sa...

Otroligt fin! Vilken fin modell!!! Jag älskar tunikor. Örngottet ovan var också jättefint. De blir säkerligen överlyckliga!!!

fiskvatn sa...

Blått er flott!! :)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]