http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


12 nov. 2009

Tips nr 1 anslagstavla i 70-tals prickigt tyg från Borås W.

För anslagstavla behövs:

60X50 cm board  =en skiva som du köper hos byggvarohus för små pengar. Den är mjuk men ändå stadig med en tjocklek på 13 mm. Samma använde jag då jag gjorde design vägg för lappteknik här.
65X65 cm tyg, jag valde gulprickigt , mönstrat men ändå neutralt.
2 öglor /krokar och ca 65 cm stark tråd som du knyter i  för upphängning.
Häftpistol...det är ett mycket användbart verktyg så om du inte äger en önska dig i julklapp..
Enkelt eller hur:)



 








2 kommentarer:

Lotten sa...

Jättefin! Jag älskar min häftpistol.... det enda jag saknar är en limpistol. Sådan board använde jag till mitt Marimekko-tyg i vardagsrummet - jättebra!

Lycke sa...

Yes! Så bra tips!!! Har också gjort sådana till barnens rum tidigare!!!

Kramar Lycke

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]