http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


3 nov. 2009

Minmill influensan

Ni har säkert märkt att det händer något i bloggvärlden hihi........det är nämligen Minmill som har startat en storstädning på bloggen. Det är säkert många som har precis som mig tänkt på att den gamla layouten har blivit trist men att sätta i gång att fixa och trixa skjuter man upp hela tiden...men som sagt tack kära du Minmill som har lagt energi och tipsat oss andra :)

Jag har inte möjlighet att bjuda på kaffe och kaka på riktigt så jag får bjuda på en bild på min absoluta favorit kaffeservis... 

4 kommentarer:

Lotten sa...

Vad fin din blogg blivit med ;-) Jag hade tänkt att visa en bild med mig när jag har halsduken på men eftersom jag har problem fortfarande med fotoöverföringen så kan jag inte det nu.... jag hade den bilden sparad i bloggen så därför kunde jag lägga ut den ;-)
Vad gäller vaccinationen så är jag mer eller mindre tvungen att ta den eftersom jag jobbatr på IVA där många med svininfluensa kommer att vårdas. I Norge ligger det nu över 180 smittade på landets olika IVA-avdelningar.... och de ligger ett par veckor före oss så det kommer nog bli något liknande här.

Om du inte skall ta vaccinet så får du nog undvika folksamlingar typ stora varuhus osv när smittan härjar. Jag trodde ju inte riktigt på det här scenariot men blir mer och mer övertygad efter all information man får. Jag tror det är främst de unga som skall vaccinera sig. 3-30 år ligger i riskzonen....
Usch nu mal jag på som värsta socialstyrelse arbetare.... ;-)

Ha en bra kväll!
Kraam

Susanne sa...

Godmorgon--- fiiint här på bloggen :)
den servisen skulle man haft underbart..mera än underbar!
Ja huga denna flunsa.. det som gör mig mest förbannad är att dom tog inga prov på oss utan sa bara alla symptom ni har Tyder på att det är nya infulensan..
jaha?? fel att konstatera.. jag mår bättre i dag känns det, mindre hosta.. men verkar som det är segt att komma ur den!
Jag har varit helt emot men jag börjar jag med inse vaccinera mera.. vi har inget vaccin för vanliga grupperna här förän i dec!
alla har väl haft den då....

Randiga Tråden sa...

Verkligen snyggt. Brittmari

Minmill sa...

Nå har du fått det koselig her inne synes jeg. Flott og fargerik blogg, og den matchet faktisk ditt flotte serviset. Jeg bare elsker det serviset fra Oilily. Flott med bilde selv om du ikke kunne by på kaffe og kaker. :))

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]