http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


26 okt. 2009

Mattrasor igen.....




Ja, äntligen har jag fixat nya gardiner i sovrummet...Detta projektet har jag haft i huvudet i över ett år. Har köpt flera omgångar gardiner och tyg som skulle göras om men inte varit helt nöjd med några av dom. Och så plötsligt händer det...för ett tag sedan spanade jag dessa på tradera, 4 längder som var ganska långa...Yes!
Mattrasor har jag en hel samling och så tanke var att förlänga gardinerna något och samt att ta upp rummets färger i gardinen, sådär lite lagom , diskret:)





Jag bara overlockade mattrosorna som var dubbelvikta med röd tråd. Lämnade dom ganska långa och knöt dom så att gardinerna förlängdes ca 10 cm.



Jag måste bara erkänna att jag älskar arbeta med dessa klippta tyger, kallade för mattrasor...jag skulle kalla dom "passar till allt remsor".
Ha en bra kväll......

8 kommentarer:

Susanne sa...

Godmorgon! Ja isst är det underligt detta med gardiner det blir en sådan skräck för mig... det tar tid innan jag hittar... jag har velat ha vinter ( jul gardiner) länge men inte hittat det som jag vill ha eller så.. NU har jag hittat de jag kan leva med... hela vintern.. sen har jag där igen.. det tog 2 år att få dit hissgardinerna i köket.... men kanske är man utan... det funkar för mig LÅÅÅÅNGA perioder...:)
Men detta blev jätte fint. SNYGGT!

Randiga Tråden sa...

Vad fint det blev, kul ide. Brittmari

Maria sa...

Jag älskar också tygbitar som är bra tillallt. Blev väldigt fint!

Enalicious. sa...

Åh vilket härligt tyg! Underbart och verkligen passande i sovrummet. Smart lösning med förlängningen med :) Puss

Lycke sa...

Men du, vilken fantastiskt bra ide!!!!!!!!!!!!!!!! Tack goa du för den inspirationen...det där är ju ett ständigt gissel med för korta gardiner och detta löser ju allting perfekt och blir så vansinnigt bra också!!!!!!!
Kanonsnyggt helt enkelt!!!!!!!

Kramhögar Lycke

hatte och matte sa...

Hej hopp!
Så himla trevlig blogg!
Jag blev speciellt föälskad i emaljmuggarna med hjärtan, men allt ser så härlig tfärgglatt ut!
//C

Sanna sa...

Superläcker ide! Blev superfint! =)
Kraaaaam
Sanna

Persilja sa...

Vilken bra idé!!!!! Dessutom lyfte det ju gardinen färgmässigt också. Väldigt vackert tyg i gardinen by the way!Coolt!!!!!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]