http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


15 okt. 2009

Ikea besök och Lotta Kühlhorn retro mönstrat tyg



Idag åkte jag till Ikea för att köpa tyg med Lotta K-s underbara retro mönster samt lite förbrukningsvaror som servetter och ljus(det behövs mycket av nu i höst).
Då jag kom till tygavdelningen blev jag riktigt glad för att tygerna fans där, 4 av 5 i af. 59 kr metern, inte klokt!

4 kommentarer:

Skaparstigen sa...

Jag får också ont i hjärtat av IKEA ibland, och sen känner jag mig lite kränkt av att de döpt en stickad filt till "virka". Ha ha!

Lycke sa...

Ja, hehe...jag förstår vad du menar när det gäller att tyget massproduceras så vansinnigt så det finns hos så gott som alla, då är det ju plötsligt inte lika kul längre - däremot har jag inte hållit på med tyger så länge, så mina krav är nog lägre än dina - men det är väldigt intressant att se det ur din synvinkel - hade ju nog inte tänkt på allt detta! Var också sugen på detta tyg, men kommer mig aldrig iväg till stället ifråga...lite väl långt från där vi bor för att bara slänga sig i bilen...meeep!


Kramis Lycke

Re-dizain sa...

Skaparstigen: jag gillar att du märker ord:)

Lycke: Jag kan skicka dig en rapport av tyget med fågelbo, köpte en bit på 2 st. Dom andra köpte jag bara en rapport av.
Vill du det så hör av dig.

Enalicious. sa...

Du låter numera som din dotter, förvirrad och frågande. Men ändå säker på din sak! Haha!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]