http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


8 sep. 2009

Spegel i Aldo Londi blå Rimini färger :)



Nu är den äntligen färdig:) Min fina spegel som väntat på att bli ommålad och upphängd länge, för länge kan jag tycka. Spegeln köpte jag på en loppis för 160 kr:- för nästan 1 år sedan. Den väger minst 50 kg eller kanske mer... Själva spegeln är i tjockt kristallglas och ramen är i trä med inmonterade runda plattor i emalj. En riktig gedigen pjäs tillverkad av AB Glas och Trä i Hovmantorp!
Från början var träramen brunbetsad, inte min smak och dom underbara detaljerna i mörkblå emalj kom inte till sin rätta alls.
Jag målade om den i Aldo Londis färgskala. I mitt ego har jag några Londis keramikdelar som jag gillar väldigt mycket. Det är en blandning av blått, gult och vitt.
Jag är mycket nöjd med resultatet dock inte med bildena! Det är inte min grej att ta foton verkar det som:)


3 kommentarer:

Y sa...

fiiiin!! Jag fick sitta på mina händer igår för att inte bjuda hem ett riminifat på tradera.

dotter sa...

Vad fin den blev! Kommer imorgon och tar en titt irl!puss

Lotten sa...

Tack för tapeten! Den kom idag som du såg i min blogg;-) Jag skall använda den till den rödbetsade hyllan jag visade tidigare tror jag...

Vad fin spegeln var! Jag tror inte jag hade tittat närmare på den om jag såg den i mörkbetsat... men som den ser ut nu är den ju kanonfin!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]