http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


3 juni 2009

Underbar 60-tals saxlampa i teak och opalin kupa



Jag är inte enbart tokig i tyg utan lampor också. Nu i dagarna har jag rensat hemma och blivit av med en hel del 60-70-tals lampor som jag samlat på mig under åren.
Denna härliga saxlampan har jag lite svårt att sälja men jag behöver den inte. Lampan är i teak och är signerad med Ö.A samt nummer 9. Härligt skick trots ålder. Kupan påminner om Luxus opalin glas men jag vet inte vem som har gjort lampan. Skall jag spara den till senare eller sälja den? Hjälp!!!

3 kommentarer:

Lotten sa...

Svårt att säga vad du skall göra! Man kan ju inte spara allt.... men en del som man gjort sig av med ångrar man ju så här i efterhand ;) Lampan är jättefin! Stoppa undan den ett tag och känn efter ordentligt... det är mitt råd!

Kram Lotten

Y sa...

spara, den är ljuvlig!!

Hello sa...

Vad du ska göra kan bara du bestämma, men ljuvlig är den i alla fall!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]