http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


9 feb. 2009

Re-dizain Luxus lampa och trebent golvlampa

Idag har jag gjort om 3 st lampor eller 5 st lampskärmar. Festivo tyget designat och signerat av Viola Gråsten är jag stormförtjust i! Det passar ju så bra hemma hos mig i färgen samt det är bomull( ej så tät) utmärkt till lampskärmar.
Trebenta golvlampan köpte jag på en loppis innan Jul för 450 kr. Skärmarna var bedrövliga och passade inte alls lampan tycker jag, så jag gjorde helt ny form på dessa. Är jättenöjd.


Till vänster på bilden ser du den gamla skärmen och till höger den nya, egen formgivna.




Här är lampan färdig




En stor Luxus bordslampa köpte jag för 80 kr i lördags :-) Det gamla skärmen var ju fin i Tampella tyg. Inte i min smak så jag gjorde en ny i samma tyg som golvlampan.


FÖRE:


EFTER:




En till lampa från Luxus som jag haft länge nu men saknat en ytterskärm till den. Dessa är jättefina utan tygskärm också.
Idag gjorde jag en skärm i samma tyg som dom övriga (snacka om att bli förtjust i ett tyg :-))


FÖRE:


EFTER:




Nu har jag alla dessa i mitt stora rum. Fint, fint...

5 kommentarer:

Lotten sa...

Wow! Vad duktig du är! Lampskärmarna blev ju kanonfina allihop!

Kram Lotten

Anonym sa...

imponerad.....

Ninas Drops sa...

Skikkelig fine lamper ble det.
Likte godt den med tre hoder jeg.
Koselige farger du har valgt og.
Drops, som ønsker deg en fin dag=)

Tove sa...

Kule lampeskjermer! Og vesker.. Har du bilder av noen? Send meg gjerne en mail så kan vi prate mer om det:)

Skaparstigen sa...

Så fint du får det hemma nu! Och vilka härlig loppisfynd. Det är många timmars virkning i den mormorsrutefilten.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]