http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


17 feb. 2009

Och en väska och sminkväska till mig själv




I det mycket omtyckta tyget Kukka av Marjatta Metsovaara. Väskan är fodrad med ett annat Metsovaara tyg som jag fått av Lotten. Tack!!!
Här har jag också valt att knyta väskan, gillar faktiskt idéen.

11 kommentarer:

Sara sa...

hej hej!!!! Vilka underbara väskor du gör, vilka färgklickar. Roligt att du har sån kreativitet. Du har sinne för färg du. Ha det så bra...kram Sara

Minmill sa...

Så fine farger du har brukt til veskene denne gangen. Orange, rosa og rødt er flott. Skjønner godt at du vil ha dem selv.

Maria sa...

Supersnyggt!!

Lotten sa...

Åhh den väskan blev ju såå fiin!!! Förstår gott att du vill ha den själv ;-)

Kram Lotten

Märta-Linnéa sa...

Det tyget älskar jag! Så fin väskan blev.

Skaparstigen sa...

Jag gillar knytidén. Det såg ju väldigt piffigt ut!

Anonym sa...

Det stoffet der er superlekkert i fargene og jeg skjønner godt at du vil beholde den selv..
Smart å knyte veskene på toppen forresten :)
Ha en glad dag :)

Brigg sa...

FOR et fantastisk stoff! Elsker de fargene. beholde selv, sier jeg og:-)!

Anonym sa...

Grymt vackert tyg!!!! Å smart ide med knytväska.


http://rosalucia.bloggagratis.se

Anonym sa...

så fina!!! du gör så vackra saker!

vi ska ha syjunta/pysseldag i helgen.. och vi är nybörjare.
har du tips på var man hittar mönster
till liknande necessär och väska?
finns det bra sajter på nätet för att hitta mönster?

maja/

Re-dizain sa...

Till Maja:
Vad roligt med en sådan pysselkväll!
Tyvärr vet jag inte om det finns mönster på webben, mina tar jag fram själv:-) Jag brukar inte använda mönster när jag gör mina prylar.
Lycka till!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]