http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


27 jan. 2009

Nya tyger i tyghyllan; lite Stig Lindberg, Marjatta Metsovaara

Gardenia, Marjatta Metsovaaara






Tampella design


Herbariu grön, Stig Lindberg


Herbarium blå, Stig Lindberg


Klöver, Carl Larsson


Agra, design Sorensson



Gillar dessa underbara tyger!

8 kommentarer:

Y sa...

Vilka pärlor!!

Lotten sa...

Mmm jag njuter..... mitt hjärta bultar extra snabbt för det rosa-orange ;-) Underbart!

Mallaching sa...

M! mmmmmmmmmm....

Sara sa...

åååå va mycket ögongodis, detta gör en frisk i själen :). När får man se dina sy projekt? är såå nyfiken..

Rikke - fargesirkelen sa...

De to blå tøyene var kjempefine!

Anonym sa...

Fina! Det blåa Carl Larson-tyget är min absoluta favorit, men här börjar det tyvärr ta slut!

Maria sa...

Tycker mycket om det där CArl Larsson tyget!
Så mycket fint du sytt!!

Cissi sa...

Jag är torsk på Stig Lindberg så just nu är jag tokigt avundsjuk på dig ;-)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]