http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


17 jan. 2009

Nya fynd! Abaria, kold burkar, brödburk Nils Johan mm



Äntligen nya fynd! Det var så kul att komma på loppis efter en månads uppehåll! Och fynd blev det också, lite av varje. Jag är speciellt glad över vattenkokaren Vissel Johanna från Nils Johan, den är i så vacker orange färg. Den följer nog med till båten till sommar. Arabia liten tomte kastrull till glöggen som matchar mina julgröts grytor med samma motiv. Kold burkarna i toppskick med orange blomma gillar och har en hel del sedan tidigare. Nils Johan brödburk är jättefin. Och den lilla sparbössa i form av barn från Japan är bara så gullig, tycker jag.


2 kommentarer:

Ninas Drops sa...

Ja dette var mye kult.
Likte veldig godt de gjennomsiktige glassene med oransje blomster og ikke minst den gulestore boksen..

Det er jo så gøy å komme over slikt.

Stakkars har ungen ikke fått penger nå i det siste, han ser så lei seg ut stakkars.

thi.hi. hilsen Drops

florin design sa...

Vad mycket fina saker! Den lilla sparbössan var ju hur fin som helst!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]