http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


3 dec. 2008

Retro Worcester Ware bricka kom i brevlådan




Jag säger bara wow!!! Helt underbar stor bricka hitta jag i brevlådan...köpt på tradera för 20:- Då jag såg brickan där gillade jag den jättemycket men nu när jag håller den i handen så älskar jag den. Jag har massor med underbara brickor jag samlar på, designade allt från Lönborg, Ira Ethel, Astrid Sampe, Stig Lindberg, diverse italienska och franska etc men denna var ju drottningen över alla dessa. 39 cm i diameter och så färgstark!

1 kommentar:

vikevire sa...

Vad roligt att höra från dig igen och att du är glad över din bricka.
Det var en fin kalender du gjort och fint inslagna paket i fin burk. Jag brukar också göra en julkalender varje jul men nu tycker jag det är svårt att hitta presenter. De blir många russinpaket.
Snällt att du tänkte på mig med madrasstyget men tror inte jag syr fler kaniner på ett tag. Tror inte det kommer fler barnbarn men man vet aldrig. Nu är de åtta.
Du skall inte tänka på mönstret det är så bra som det är. Du har skrivit och gjort så bra reklam för mig så det räcker med det. Ha en jul jul med din familj om vi inte hörs på bloggen.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]