http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


21 dec. 2008

Julpynt

Noas lilla julhörna...hon tycker att det är mycket roligt med julpynt. Prickar gillar hon!




7 elljus adventsstakar och 2 jylstjärnor lyser här hemma. Min favorit visar jag här Osram "fantasi" elljusstake. Färgade glasprismor är så fina.




Mina favorit jultavlor ser du här


4 kommentarer:

Y sa...

exakt den ljusstaken är den enda elljusstake jag har men jag visste inte vad den hette. Tack! Jag har sett dne på auktionshus på nätet en gång när den redan var såld. Den gick för inga pengar alls. Underligt, för den är det snyggaste jag vet! Min är arv från farmors syster och var det första jag valde när det var min tur. Den var så populär att den fick vara hos fodervärd, min faster, i ett par år medan döttrarna var i värsta dra-i-sladdar-ålder. I år är det faktiskt första året den står och lyser i fönstret.

Re-dizain sa...

Hej Y...
Jag skulle tycka att det är kul att veta vem du är!!! Har försökt att lista ut men ....icke!!

Y sa...

det är jag som har syltigochsaftig.blogspot.com

Sara sa...

vilken söt tygtavla, vilket arbete folk la ner förr. Själv skulle de ta flera månader att sy en sådan...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]