http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


21 dec. 2008

Julgranen pyntat, Noa har gjort bra jobb :-)

Jättekul hade den lilla damen då hon klädde julgranen. Jag var ju mer som assistent och hjälpte till med det hon inte klarade av själv :-) Det var verkligen hennes grej och jag kan säga att det aldrig kännts så meningsfullt med julgran som i år. Så otroligt stämningsfullt! Mycket skratt och ahha upplevelse! Det blir nog en bra Jul tror jag bara vi får lite snö också. Precis nu när jag skriver inlägget så hör jag krasch från stora rummet.... Så nu publicerar jag 2 bilder:

FÖRE:

EFTER:

Om du undrar om jag är ledsen. Svaret är JA! Alla mina gamla glaskulor som jag samlat under alla år är borta nu, för evig tid. Bara fåtal har klarat sig + plastkulorna! Nu framöver blir det papperspynt! Dom gamla glaskolorna kan jag drömma om ! Tur att jag hann ta kort på dom under tiden dom fanns och att Noa sover! Nu har vi att fixa här hemma! Det blir nog en bra Jul ändå, hoppas jag!

7 kommentarer:

Ninas Drops sa...

Uff uff uff... nei nå synes jeg synd på deg/dere... Stakkars...
Det var skikkelig leit. Sender deg en klem jeg.
God julkram (hi hi)fra Nina:)

Marieinwonderland sa...

Så leit! Hva hendte? Har dere katt? Om du får noen nye, gamle kuler så legg dem på et fat i stedet. Håper du får en fin jul alikevel...

Y sa...

ojojoj, beklagar! men kolla min blogg om en minut!

Sara sa...

NEEEEJJJJJ va tråkigt, men vad ska man göra. Du får köpa en stabil gran med en cementklump längst ner till nästa år. De var så fint julpynt du samlat på dig...Men du är ju kreativ så du kommer nog på något skoj att sätta upp i granen. Förresten VEM STÅR BAKOM GRANEN? är det tomten :)

Maria sa...

Men nej! Det där är min mardröm faktiskt, eftersom jag också har en del klenoder i granen. Men vi knyter alltid fast granen i ett snöre som sitter fast i en ögla i väggen för att eliminera risken.
Önskar dig och familjen en GOD JUL!

Brigg sa...

HUFF, så utrolig kjedelig!!!!!! Huff, nå har jeg medlidenhet til deg. Men! Ikke la dette ødelegge julen din;-)Ha en riktig god god jul:-)

Anonym sa...

Herlighet så ergerlig!!! Det der skjedde hos oss i fjor da katten ble litt for ivrig..Hva skjedde med deres tre? Veltet det bare?
Synd med alle de gamle kulene..
Vi har også noen julekuler fra barndommen som jeg er veldig redd for..Etter i fjor skal vi binde fast treet faktisk..Vi har jo 2 katter som er lekne og nysjerrige..Ønsker deg likevel en fin kommende jul med familien!
Juleklem fra Kardemomme :)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]