http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


11 nov. 2008

Retro täcke i massor




Det var Kardemomme som skrev i ett av sina inlägg att hon inte kan motstå gamla täcken. Då skrattade jag för mig själv, kände mig träffad. Kolla här! Alla dessa underbara täcken ser jag massor med projekt med..Stoldynor...barnvagnstäcke...mm.
Men dom tar plats och jag bara älskar dom...Några tänkte jag använda som filt, dom är mjuka och tunna och så sköna men jag har så många filtar med ...det är inte lätt att vara människa och älska dessa underbara retro prylar!
Blir du jättekär i någon av dessa, maila det är inte omöjligt att du får köpa något!














9 kommentarer:

Maria sa...

Ja, vackra!! Men jag har redan tre-fyra stycken så jag behöver inget fler....men skulle jag välja så skulle jag ta 7:an och 10:an

Lotten sa...

Åhhh jag blir alldeles förälskad i det rosa-orange.... känner du att du kan skiljas från det så lovar jag att ta hand om det på ett kärleksfullt sätt!!

Anonym sa...

ÅÅh!!! Nei!!Lotten ville også ha det rosa-oransje..Det er det fineste jeg har sett i hele mitt liv!!!! Heldige Lotten!!!
Hvis hun av en eller annen grunn skulle ombestemme seg står jeg i køen og venter :)Det var aldeles herlig og jeg hadde betalt hva som helst for det!! Sukk!!
De andre var også herlige..Jeg har en stor pasjon for disse gamle vatt-teppene..Jeg får aldri nok av dem altså!!! Klem fra Kardemomme :))

Anonym sa...

God morgen :)Det første jeg tenkte på da jeg våknet i dag var det herlige vattteppet ditt og nå sitter jeg på jobb men morgenkaffen i hånda og MÅTTE inn og beundre det enda en gan ;)
Det går inn i historien som det vakreste teppe noensinne hihi!!
De andre er megafine de også men dette skiller seg ut..Ønsker deg en fin onsdag! Hilsen Kardemomme :)

TM sa...

Oj! Her var det utrolig mye fint! Heldige du! :-)

Anonym sa...

Hej!
Sara min kompis är intresserad av det täcket med rosa blommor som är i rosa,lila och rött typ, nr 3. Vad skulle det kosta?

Re-dizain sa...

Kardemomme; Lotten: Känner mig lite taskig nu!!! Jag visade alla retro täcken jag har men alla var inte till salu. Det rosa-orangt samt dom ärtgräna med klöver har jag två av och dessa har jag på min projlista, stoldynor till stora rummet.
Bäst att jag säger att det rosa-orange-brunt-grönt och den röda är inte till salu heller.
Kram på er!

Tove sa...

Fant bloggen din for første gang i kveld, og på grunn av det kommer jeg til å bli stuptrøtt i morgen.., hihi, har sitte å kikket og kikket på alle de fantastiske tingene du viser bilde av! Og når jeg så at du vurderer å selge noen av disse teppene må jeg jo bare spørre om det gjelder nr 1 eller nr 3? Har lett etter slike tepper lenge, men aldri funnet!! Kanskje jeg er heldig nå:)
Håper det er greit at jeg linker deg, for her må jeg følge med.

Ha en flott helg

Brigg sa...

Faaantastiske tepper!! helt utrolig stoff! Har ikke sett bloggen din før. Håper det er ok jeg linker deg! For her var det masse fint! Nå måjeg lese videre her.. gleder meg:-) Var forresten nr 1/det blåmønsteret til salgs!?

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]