http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


6 nov. 2008

Retro färgglada fynd, Kold burkar, Arabia kanna i emalj



Lite fynd i dagarna...är inte dessa underbara! Jag är så jätteglad över den riktiga apelsin emaljerade kanna från Arabia. Tänk vad läckert det är att servera färskpressad apelsinjuice i kannan. Och så fint fat från frankrike i melaminplast som passar att servera goda smörgåsar på. Kold burkar i oranget och rött blir fler nu i skåpena. Ordning och reda :-) (i några dagar i af)

4 kommentarer:

makiato sa...

Fatet ser jättefint ut!

Lotten sa...

Jag fastnade oxå för fatet ;-) Vart är det ifrån..? Emaljkannan är underbar den med... jag hade en på minneslistan på Tradera för längesedan men glömde av att bjuda...

Re-dizain sa...

Lotten: Fatet är stämplat Melstar made in France i en stjärna. Helt intakt trots ålder. Ibland har man tur...

Brigg sa...

Så flotte!! Her var det masse farger! Jeg elsker farger!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]