http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


24 okt. 2008

Och en underbar annorlunda liten tavla + Beskow barnservis



Den lilla tavla är gjord som relief. Bara så gullig så den skall få plats vid mina Elsa Beskow små tavlor.
Hittade också den här gamla barnservisen med samma motiv E.B.
Jag är ganska svag för sådana gulliga saker, desa är så rogivande!!!


4 kommentarer:

ANNA-LYS sa...

Hej,

Vilken underbar fyndhörna du byggt här i cybern. Lustigt hur man finner vägen till varandras online-värld. Jag hittade hit via sökning på "Myrorna i Halmstad", då jag skulle ringa och be dem hålla en underbar kjol jag sett, tills jag anländer om en stund :-)

Trevlig helg!!!!

Lotta Sultan sa...

grattis til alla fina fynd!

Anonym sa...

For et nyyydelig bilde..Jeg er så glad i Elsa Beskow jeg også..
Putte i blåbærskogen er en favoritt! Herlig servise også..Du har virkelig gjort et kupp med alle disse fine tingene :))

Dobbel tallerkenhylle er genialt!
At man ikke kommer på det selv da..hihi!! Ønsker deg en fin helg :)Klem herfra :)

Anonym sa...

Titter som snarest innom for å se hva som skjer hos deg :)
Ønsker deg en fin mandag :)
hilsen Kardemomme :)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]