http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


7 sep. 2008

Sagornasvärld i textil, böcker och pusselbitar 60-70-tal

Barnsligt eller ej? Töntigt kanske. Jag vet inte vad alla andra tycker men jag älskar retro sagor och prylar med sagomotiv från 60-70 talet. Jag blir barnsligt glad då jag hittar textil eller bok i ämnet från tiden. Min lilla älskling gillar dom också. Dessa sagor är kan vara väl elaka men det är alltid ett lyckligt slut precis som det skall vara. Och elaka mäniskor existerar även idag, eller hur. Döskallar tycker "moderna" människor är söta. Är dom det verkligen?! Jag skapar aldrig barnsaker med döskalle på! Hällre använder jag en häxa eller rödluvan som motiv om jag får välja själv!




Bildensbakgrund visar ett tyg från 60-talet, två tryckta barnförkläde 70-tal, ett tyg med rödluvan 70-tal, två tryckta väggbonader 60-70-tal, böcker och pusselbitar från 70-talet.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]