http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


4 sep. 2008

Björn Wiinblad tavla, duk och väggfat

Här kommer några av mina Wiinblad saker. Tycker om hans surrealistiska men ändå lekfulla karaktär! Duken är stor och är underbar med massor figurer att upptäcka. Köpt på en loppis för om jag minns rätt 40:-
(Till dig Kardemomme):-)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Men takk!!! Så koselig at du dedikerer innlegg til meg :)))
Jeg har ordnet i mine kategorier og laget en egen for Bjørn Wiinblad tingene mine inne på bloggen :) Det har han fortjent synes jeg!! Tenk at du har Wiinblad-duk!!! Det har jeg aldri sett eller hørt om..Uendelig vakker :)De røde plattene var også fine..Jeg har en av de i sort, kjøpt på loppis i København (ute på Fredriksberg)Jeg har en plakat som ikke er pakket ut ennå..Må gjøre det nå med en gang..Legger ut bilde etterpå ;)
Ha en fortsatt fin fredag :)
Klem fra Kardemomme :)

Zazza sa...

Kul att se en som gillar Björn W keramik. Jag kan berätta att jag jobbade i början av 80-talet i hans fabrik i Nymölle i Danmark och har lite unika saker. Sänd mig ett mail om du är intrserad.
kermarpers@klockaren.net

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]