http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


8 maj 2008

Mudd i massor!! En äkta lyckodag!! MG-tyger har flyttat hem

Idag har jag varit i äkta godisaffär för en tygälskare!!! Hittat mudd jag bara drömt om! Alla underbara färger finns där, och lite till! Och allt detta 5 minuter med bil hemifrån!!! :-)) kan det bli bättre för en som har ständig brist på mudd? Knappast.
Så nu tjejer är det inga problem, behöver ni mudd akut maila mig, fixar jag detta. Jag visar bara några jag köpt med mig hem. MG har helt underbara trikå, velour och mycket, mycket annat. Själv syr jag enbart i äkta retrotyger men mudd och trikåtyg finns ju inte att få tag på nu längre. Kolla bilderna, är jag inte lyckligtlottat?!!




Dom miljömönstrade trikåtygerna är helt ljuvliga, bomull utan lyckra i min smak! På bilderna ser du en del ramdig mudd som passar perfekt till tygerna.




1 kommentar:

Jes sa...

Vilka härliga färger på mudd!!!! va avis jag blir :)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]