http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


15 maj 2008

Lite nya kläder till Noa

Lite nya dagiskläder blev det till idag. Testade applikationsstygn på min nya symaskin. Dom är inprogrammerade som väldigt glesa...typ langettstygn. Det ser lite gulligt ut dock vet ej om hur dom blir efter tvätten.



Kjol i frottetyg och tröja i trikå. Uppsydda med tretrådig overlock + overlock söm på Janome samt enkla stickningar avslutningsvis. Eget mönster i storlek 3-4 år.



Eget mönster på dessa med. Trikåtyg i underbar kvalitet från förr! Gillar färgkombinationen. Så annorlunda och kol.






Kläderna är i äkta retro trikå och fråttétyg dock muddarna är inköpta på MG
Varför rådjur? Min lilla älskling är stormförtjust i dom! Jag försökte skissa och sy ett gosedjur i form av rådjur men det blev dom små möss istället :-) mycket enklare och dom är gulliga dom med, eller hur?
Det blev applikation som tröst.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]