http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


19 mars 2008

Frotté

Haklappar u frotté, kantade med snedslå. Mycket enkla att göra.




Haklappar i min favorit tyg i flowerpower mönster. Tyget har jag köpt en gång på ett tyglager för små pengar. För ca 3 år sedan har jag gjort många haklappar i detta tyg och sålt dom på tradera. Då fanns det inga retro prylar på marknaden. Någon som känner igen?






Ett set av 3 plagg sydde jag till min lilla älskling Noa i mjukaste och härligaste stretch frottétyg.


Dessa hade en bra 2:a hands värde på tradera. :-)






Frotté klänning i navy stil vägrade Noa använda så det hamnade hos någon annan flicka via tradera. En liten mycket bestämd dam är hon, min lilla älskling!



Byxa med ficka kantad med rött i ljuvligt tunn frotté. Lätt utställda ben, enkel modell.














































































































































<










Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]