http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


21 jan. 2014

Snart Antikmässan- Älvsjömässan -bloggträff 2014

Mässbesök och bloggträff förra året 2013


Mina 2 största fynd, Saini Salonen tyg Ekerö och en fantastisk lång klänning! 


Förra veckan hittade jag Allers i brevlådan. Där i en bild på mig och mitt första fynd på mässan 2013. 


Hoppas att alla utställare som jag pratat med kommer i håg att ta med sig retro textilier och kläder till mässan, jag är jätteladdad att handla.  

På min önskelista: 

Min absoluta favorit kukka Marjatta Metsovaara  i 2 nyanser som jag saknar i samlingen.


Puketti Marimekko, Kukkaketo Marimekko, Tampella Cook


Göta Trägårdh alla tyger jag inte har i samlingen


Tyger av Mona Björk tex Prickblomma i andra färger


Carl Johan de Geer


Saini Salonen


Så alla ni som känner någon utställare som har tyger i sina gömmor tipsa att dom ska ladda sina montrar med textil från tiden :)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]